DOSTLARIM,
BİLGİNİN BULUNMASI KADAR BİLGİNİN SAKLANMASI DA ÖNEMLİ VE DEĞERLİDİR.ORDUMUZDA EN KÜÇÜK KADEMEDEN EN ÜSTE DEĞİN GÖREVLER SIRASINDA RASTLANAN HER ŞEY RAPORLANIR.KADEMEYE GÖNDERİLİR.HİÇ BİR BİLGİ KAYBOLMAZ.TÜRK ORDUSUNUN GÜCÜ BU OLMUŞTUR TARİH BOYUNCA.DİLERİM BİLGİ AKIŞI BUGÜN DE DEVAM EDİYORDUR.
-------------------------------------------------
İSPARTA,ANTALYA,MUĞLA BÖLGESİ İÇİNDE KOVADA ÜÇGENİ ADI VERİLEN ALANDA 1960 SONRASI ÇOK SAYIDA UÇAK KAZASI OLDU.NEDE NLERI SISPARTA-ANTALYA-MUĞLA BÖLGESİ İÇİNDEKİ ''KOVADA ÜÇGENİ'' ADI VERİLEN ALANDA 1960 VE SONRASI YILLARDA SORGULANIP ARAŞTIRILIRKEN,BANA DA GÖRÜŞÜM SORULDU,(ASKER VE SİVİL BAZI KATLAR BİRÇOK KONUDA BİLGİ VE GÖRÜŞÜMÜ İSTER ZAMAN ZAMAN.)O SIRA 9 EYLÜL ÜNİVERSİTESİNDEN DEĞERLİ KARDEŞİM MÜH.DR.BORİS HIRİSTOF İLE MENTEŞE VE BATI TOROS DAĞLARINDA,MADEN İZABE İÇİN 3200 DERECE SICAKLIĞA YÜKSELTECEK ISIYI SAĞLAYACAK, GÜNEŞ FIRINI PROJEM ÜZERİNDE ÇALIŞIYORDUK.
SORULARINDAKİ UÇAK DÜŞME YERLERİ İNCELEDİĞİM ARAZİ İÇİDE İDİ.ÜLKEMİN YARARLARINDAN DOLAYI TAM YERLERİNİ BELİRTMİYORUM.
ANCAK BİR YANDA FERRO-KROM MADEN DEĞERLENDİRME TESİSLERİ, DİĞER YANDA MTA-(MADEN TIETKİK ARAMA ENSTİTÜSÜ).NÜN BULUP DEĞERLENDİRDİĞİ URANYUM YATAĞI VARDI.BİR YANDAN MADENSEL MAGNETİK ALAN DALGALARI,DİĞER YANDAN GAMMA IŞIMASI UÇAKLARDAKİ YÖNLEME,İLETİŞİM ARAÇLARINI,ALTİMETRE GİBİ ARAÇLARI KESİNLİKLE ETKİLERDİ.BU VARGILARIMI ÖNCELİKLE VE HEMEN ÖZETÇE ULAŞTIRDIM.
DAHA ÖNCEKİ BASIN TOPLANTILARIMDAN TANIDIĞIM KORKUT BAYSAL ADLI GENÇ GAZETECİ ARADI.("KOVADA ÜÇGENİ" HABERİ YAPTIM,ORTA DOĞU GAZETESİNDE YAYINLANDI.GETİRİYORUM.HOCAM )DEDİ VE GETİRDİ.HABERİN ELİNE NASIL GEÇTİĞİNİ AÇIKLAMADI.
FOTOĞRAFTAKİLER 27 EYLÜL 1978 PERŞEMBE TARİHLİ ORTADOĞU GAZETESİNDEN.
RAPORLARIM İÇİN BANA HEM PİLOTLAR DERNEĞİ HEM DE HAVACILIK SENDİKASI TEŞEKKÜRLERİNİ BİLDİRDİLER.BİLDİĞİM KADAR UZUN YILLAR O BÖLGE UÇAK ROTALARINDAN ÇIKARILMIŞTI.
KORKUT MOSKOVA RADYO TELEVİZYONUNDAN KUTLAMA MEKTUBU ALMIŞ.BİR ÖRNEĞİNİ BANA VERDİ.ŞİMDİ BULAMIYORUM.BULURSAM PAYLAŞACAĞIM.HABERİ HEM KENDİ RUSÇA YAYINLARINDA HEM DE TÜRKÇE YAYINLARINDA VERMİŞLER.
ASIL ACISI BİLGİNİN SAKLANMAMASI,UNUTULMASINDAN DOLAYI 29 KASIM 2007'DE AYNI BÖLGEDE UÇAN BİR UÇAĞIMIZ DÜŞTÜ.ARALARINDA MESLEKTAŞLARIM ENGİN ARIK,FATMA ŞENEL BOYDAĞ'IN DA BULUNDUĞU BİR ÇOK MESLEKTEN DEĞERLİ YURTTAŞIMIZI KAYBETTİK.SABOTAJ HİKAYELERİ YAYILDI.BUGÜNE DEK GELDİ.
ASLINDA ASIL SABOTAJ BİLGİYE VE BİLİME SIRT DÖNÜLMESİYDİ.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
not: Gazete haberinde (Daha kolay okunabilmesi için)
A) Fotoğraf altı:
19 Eylül 1976 günü gece saat 22.45'de, 146 yolcu ve 9 mürettebatıyla Antalya'ya giderken Isparta civarında düşen Celal Topçuoğlu yönetimindeki Boeing 707 Antalya uçağının enkazı.
B) Haber
Korkut BAYSAL
Antalya seferini yapan uçakların her an düşme tehlikesi ile karşı karşıya olduğunu söyleyen Prof.İrfan Tan Antalya'daki Ferro-krom tesislerinin radyoaktif dalgalar yaydığını ve bu dalgaların uçakla kule arasındaki irtibatın kesilmesine yol açtığını ileri sürmüştür.
Prof.İrfan Tan bu konuda hazırladığı raporda şu görüşlere yer vermiştir:
''Kovada Üçgeni adı verilen bölge ,Antalya'daki ferro-krom tesislerine yakındır.Torosların demir ve krom rezervleri ile radyoaktif mineral araştırmaları yapıldığında soruna çözüm getirilebilir.
Bu .çözüm ise ;gerek radyoaktif minerallerin radyasyonları ve demir rezervlerinin oluşturacağı magnetik alanın haberleşme ve yönleme araçlarında sapma ve hatalar doğurmasıdır.
Bu sapma ve hatalar düzeltilmezse, kazalar kaçınılmaz olacaktır.''
İSTANBUL UÇAĞI DÜŞMÜŞTÜ
Raporda adı geçen bölgede 19 Eylül 1976 tarihinde İstanbul-Antalya seferini Boeing 707B tipi jet uçağı içinde 146 yolcu ve 9 mürettebatla Karatepe'ye çarparak parçalanmıştı.Kaza sonrası yapılan tahkikatlarda ise uçağın düşmeden bir süre önce kule ile irtibatının kesildiği tesbit edilmişti.
C) Yazı fotoğrafının üstü
İki sene önce Antalya'ya giderken düşen ve155 yolcunun ölümüne sebeb olan uçağın Antalya Hava Alanı ile telsiz bağıntısı kesilmişti.
D) Yazı fotoğrafının altı
Prof.İrfan Tan'ın kendi el yazısı ile raporunun aslı
BİLGİNİN BULUNMASI KADAR BİLGİNİN SAKLANMASI DA ÖNEMLİ VE DEĞERLİDİR.ORDUMUZDA EN KÜÇÜK KADEMEDEN EN ÜSTE DEĞİN GÖREVLER SIRASINDA RASTLANAN HER ŞEY RAPORLANIR.KADEMEYE GÖNDERİLİR.HİÇ BİR BİLGİ KAYBOLMAZ.TÜRK ORDUSUNUN GÜCÜ BU OLMUŞTUR TARİH BOYUNCA.DİLERİM BİLGİ AKIŞI BUGÜN DE DEVAM EDİYORDUR.
-------------------------------------------------
İSPARTA,ANTALYA,MUĞLA BÖLGESİ İÇİNDE KOVADA ÜÇGENİ ADI VERİLEN ALANDA 1960 SONRASI ÇOK SAYIDA UÇAK KAZASI OLDU.NEDE NLERI SISPARTA-ANTALYA-MUĞLA BÖLGESİ İÇİNDEKİ ''KOVADA ÜÇGENİ'' ADI VERİLEN ALANDA 1960 VE SONRASI YILLARDA SORGULANIP ARAŞTIRILIRKEN,BANA DA GÖRÜŞÜM SORULDU,(ASKER VE SİVİL BAZI KATLAR BİRÇOK KONUDA BİLGİ VE GÖRÜŞÜMÜ İSTER ZAMAN ZAMAN.)O SIRA 9 EYLÜL ÜNİVERSİTESİNDEN DEĞERLİ KARDEŞİM MÜH.DR.BORİS HIRİSTOF İLE MENTEŞE VE BATI TOROS DAĞLARINDA,MADEN İZABE İÇİN 3200 DERECE SICAKLIĞA YÜKSELTECEK ISIYI SAĞLAYACAK, GÜNEŞ FIRINI PROJEM ÜZERİNDE ÇALIŞIYORDUK.
SORULARINDAKİ UÇAK DÜŞME YERLERİ İNCELEDİĞİM ARAZİ İÇİDE İDİ.ÜLKEMİN YARARLARINDAN DOLAYI TAM YERLERİNİ BELİRTMİYORUM.
ANCAK BİR YANDA FERRO-KROM MADEN DEĞERLENDİRME TESİSLERİ, DİĞER YANDA MTA-(MADEN TIETKİK ARAMA ENSTİTÜSÜ).NÜN BULUP DEĞERLENDİRDİĞİ URANYUM YATAĞI VARDI.BİR YANDAN MADENSEL MAGNETİK ALAN DALGALARI,DİĞER YANDAN GAMMA IŞIMASI UÇAKLARDAKİ YÖNLEME,İLETİŞİM ARAÇLARINI,ALTİMETRE GİBİ ARAÇLARI KESİNLİKLE ETKİLERDİ.BU VARGILARIMI ÖNCELİKLE VE HEMEN ÖZETÇE ULAŞTIRDIM.
DAHA ÖNCEKİ BASIN TOPLANTILARIMDAN TANIDIĞIM KORKUT BAYSAL ADLI GENÇ GAZETECİ ARADI.("KOVADA ÜÇGENİ" HABERİ YAPTIM,ORTA DOĞU GAZETESİNDE YAYINLANDI.GETİRİYORUM.HOCAM )DEDİ VE GETİRDİ.HABERİN ELİNE NASIL GEÇTİĞİNİ AÇIKLAMADI.
FOTOĞRAFTAKİLER 27 EYLÜL 1978 PERŞEMBE TARİHLİ ORTADOĞU GAZETESİNDEN.
RAPORLARIM İÇİN BANA HEM PİLOTLAR DERNEĞİ HEM DE HAVACILIK SENDİKASI TEŞEKKÜRLERİNİ BİLDİRDİLER.BİLDİĞİM KADAR UZUN YILLAR O BÖLGE UÇAK ROTALARINDAN ÇIKARILMIŞTI.
KORKUT MOSKOVA RADYO TELEVİZYONUNDAN KUTLAMA MEKTUBU ALMIŞ.BİR ÖRNEĞİNİ BANA VERDİ.ŞİMDİ BULAMIYORUM.BULURSAM PAYLAŞACAĞIM.HABERİ HEM KENDİ RUSÇA YAYINLARINDA HEM DE TÜRKÇE YAYINLARINDA VERMİŞLER.
ASIL ACISI BİLGİNİN SAKLANMAMASI,UNUTULMASINDAN DOLAYI 29 KASIM 2007'DE AYNI BÖLGEDE UÇAN BİR UÇAĞIMIZ DÜŞTÜ.ARALARINDA MESLEKTAŞLARIM ENGİN ARIK,FATMA ŞENEL BOYDAĞ'IN DA BULUNDUĞU BİR ÇOK MESLEKTEN DEĞERLİ YURTTAŞIMIZI KAYBETTİK.SABOTAJ HİKAYELERİ YAYILDI.BUGÜNE DEK GELDİ.
ÖLÜMLERİ ÇOK ACIYDI ELBET.
-ZAMAN ZAMAN PRF.ENGİN ARIK'IN
''BEN VE EKİBİM TÜRKİYEDE ÇOK MUAZZAM BİR TORYUM MADENİ KEŞFETTİK VE MADENİN DEĞERİ TÜRKİYE'NİN İÇ VE DIŞ BORÇLARINI YANİ 500 MİLYAR DOLARI 350 KEZ ÖDEYEBİLİR''
DEDİKTEN KISA BİR SÜRE SONRA 2007 YILINDA UÇAĞI SABOTAJLA DÜŞÜRÜLÜP EKİBİYLE BİRLİKTE ÖLDÜRÜLDÜ
HABERLERİ YAYILIYOR.
-ZAMAN ZAMAN PRF.ENGİN ARIK'IN
''BEN VE EKİBİM TÜRKİYEDE ÇOK MUAZZAM BİR TORYUM MADENİ KEŞFETTİK VE MADENİN DEĞERİ TÜRKİYE'NİN İÇ VE DIŞ BORÇLARINI YANİ 500 MİLYAR DOLARI 350 KEZ ÖDEYEBİLİR''
DEDİKTEN KISA BİR SÜRE SONRA 2007 YILINDA UÇAĞI SABOTAJLA DÜŞÜRÜLÜP EKİBİYLE BİRLİKTE ÖLDÜRÜLDÜ
HABERLERİ YAYILIYOR.
ANCAK 3 YANILTMA VAR.
(1) TORYUM YATAKLARINI 1935 YILINDA ÖNCEKİ ARAŞTIRMALARLA BİRLİKTE MADEN TEKNİK ENSTİTÜSÜ JEOLOG VE MADEN MÜHENDİSLERİ BULMUŞTUR.1960 YILINDA TÜM YATAKLAR HARİTALANMIŞTIR.O İNSANLARIN EMEĞİNİ BAŞKALARINA YAMAMAK EN AZINDAN VEFASIZLIKTIR.
(2) ENGİN KARDEŞİMİZ FİZİKÇİ İDİ.JEOLOG YA DA MADEN MÜHENDİSİ DEĞİLDİ.MTA İLE İLİNTİSİ OLMAMIŞTIR.
(3) UÇAKLARININ DÜŞMESİ KAZA İDİ.NEDENİNİ GOOGOLDA ''www.irfantan.com'' BLOGUMDA
''BİLİM ÜZRE' BÖLÜMÜNDE ''KOVADA ÜÇGENİ'' YAZIMDA DA AÇIKLADIM.
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
not: Gazete haberinde (Daha kolay okunabilmesi için)
A) Fotoğraf altı:
19 Eylül 1976 günü gece saat 22.45'de, 146 yolcu ve 9 mürettebatıyla Antalya'ya giderken Isparta civarında düşen Celal Topçuoğlu yönetimindeki Boeing 707 Antalya uçağının enkazı.
B) Haber
Korkut BAYSAL
Antalya seferini yapan uçakların her an düşme tehlikesi ile karşı karşıya olduğunu söyleyen Prof.İrfan Tan Antalya'daki Ferro-krom tesislerinin radyoaktif dalgalar yaydığını ve bu dalgaların uçakla kule arasındaki irtibatın kesilmesine yol açtığını ileri sürmüştür.
Prof.İrfan Tan bu konuda hazırladığı raporda şu görüşlere yer vermiştir:
''Kovada Üçgeni adı verilen bölge ,Antalya'daki ferro-krom tesislerine yakındır.Torosların demir ve krom rezervleri ile radyoaktif mineral araştırmaları yapıldığında soruna çözüm getirilebilir.
Bu .çözüm ise ;gerek radyoaktif minerallerin radyasyonları ve demir rezervlerinin oluşturacağı magnetik alanın haberleşme ve yönleme araçlarında sapma ve hatalar doğurmasıdır.
Bu sapma ve hatalar düzeltilmezse, kazalar kaçınılmaz olacaktır.''
İSTANBUL UÇAĞI DÜŞMÜŞTÜ
Raporda adı geçen bölgede 19 Eylül 1976 tarihinde İstanbul-Antalya seferini Boeing 707B tipi jet uçağı içinde 146 yolcu ve 9 mürettebatla Karatepe'ye çarparak parçalanmıştı.Kaza sonrası yapılan tahkikatlarda ise uçağın düşmeden bir süre önce kule ile irtibatının kesildiği tesbit edilmişti.
C) Yazı fotoğrafının üstü
İki sene önce Antalya'ya giderken düşen ve155 yolcunun ölümüne sebeb olan uçağın Antalya Hava Alanı ile telsiz bağıntısı kesilmişti.
D) Yazı fotoğrafının altı
Prof.İrfan Tan'ın kendi el yazısı ile raporunun aslı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder