MATEMATİK VE ÖĞRETİMİ

 Ben genç bir matematikçi olarak önceki büyük Matematikçileri örnek alıyorum. Sözlerinin tanımlarının bileşimini yapmaya çalışıyorum.

En sevdiğim matematik tanımlanması Eric Temple Bell 'in tanımıdır:

''Mathematics is queen and servant of science'' - 
''Matematik bilimin kraliçesi ve hizmetçisi''

--------------------------------------------------------
Arnold Sommerfeld'in termodinamik hakkındaki sözünün  ''MATEMATİK ÖĞRETİMİ'' alanında da geçerli olduğuna inanıyor, yöntem olarak benimsiyorum 
'İlk defa öğrendiğinizde ne olduğunu bile anlamazsınız. İkinci defa üzerinden geçtiğinizde, 1-2 nokta hariç anladığınızı düşünürsünüz. Üçüncü defa baktığınızda ise anlamadığınızı bilirsiniz ama o zamana kadar konuya alıştığınız için bu sizi o kadar rahatsız etmez.'
------------------------------------------------------- 
İrfan Tan hocamın yayınını bekleyen ''Bilimsel Bilimsellik'' kitabından aşağıdaki alıntım, Matematikteki eğitim amacımı bulmamı sağladı.
Öğrencilerimim matematik düzeyinin en az ( viii ) düzeye ulaşmasına çalışacağım.


=====================
çok çekmiş büyüklere
MATEMATİK DERSLERİ
bilmediğinden içeri
bildiğinden dışarı
=====================
ders-IV
(A)
Matematik ve Bilim sevdirilemez.Tanıtılır,yöntem gösterilir,akıllar böylece evrimleşir.insan da.
İnsanda Matematik Düşünce çok basamaklıdır.İlk iki-üç basamak hayvan,böcek ve bitkilerde de var.
BASAMAKLAR:
( i )  Saymalık,
( ii ) Bir işlemlik,
( iii) İki işlemlik
( iv) Arıtmalık,
( v ) Bulmalık,
( vi) Kurmalık,
(vii) Denklemlik,
(viii) İrdelik,
(ix) Değişkenlik,
( x) Değişken değişkenlik,
(xi ) Sayısız belgilik...
"ne yazık ki dünya insanlarının büyük çoğunluğu en çok 5 basamakla yaşamlarını bitiriyorlar.Politikacılar-tüm dünyada 4 basamakla idare ediyor"
(Bu basamakların açıklamaları yayına bekleyen "Bilimsel Bilimsellik" kitabımdaki bölümlerden biridir)
---------------------------------------------------------------------------
Araç olarak
-Bulmaca biçimi problem kurma,
-Basit malzemelerle ''Matematik Labaratuarı'' kurma,
-Büyük bilim insanlarının çocukluk ve okul yıllarını araştırma
çalışmaları yapmalarını sağlayacağım.
-----------------------------------------------------------------------------
Son olarak Henri Poincare 'nin tanımladığı matematikçi gibi olmayı çok istiyorum:
''Matematikçi sanmaz fakat bilir, ikna etmeye inandırmaya çalışmaz çünkü ispat eder.Güveninizi beklemez, belki dikkat etmenizi ister''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder